Poznávací cyklolotýden v Jihlavě

(od soboty 3. srpna do soboty 10. srpna)

V sobotu 3. srpna po naložení bagáže a kol do aut J. Poděbradského, V. Černého a J. Švarcové jsme po 10 hodině vyrazili do Jihlavy. Před námi tam na kolech vyjeli M. Lehký, J. Hnát, J. Novotný, S. Zindulka. Na oběd jsme se stavili v motorestu Tři věžičky před Jihlavou. Po ubytování v Domově mládeže v Jihlavě (pro více škol, recepce) jsme ještě prošli náměstí. Večer jsme společně naplánovali trasu na neděli (Telč) v restauraci Na Hliništi (kam jsme někteří potom chodili večer na pivo). Odpoledne také dorazili turisté na kolech, najeli cca 122 km.

V neděli 4. srpna jsme vyjeli v 9 hodin za tepla (samé kopce) pod vedením osvědčeného trativoda J. Novotného na Vysokou, Jezdovice, Třešť (občerstvení na náměstí, ale poobědvali jsme, protože podle místních v Telči bude plno turistů). Zastavili jsme se i u zámku a radnice a pokračovali na Čenkov, zastavili jsme na hradě Roštejn, kde někteří z nás vystoupili na věž a absolvovali prohlídkový okruh. Dorazili jsme do Telče, plné turistů. Náměstí jsme si prohlédli a občerstvili jsme se. Zpátky jsme jeli přes Žatec, Stonařov a po hlavní silnici, kde nebyly tak velké kopce, až do Jihlavy. Hned první den jsme zjistili, jak náročný týden na kolech to bude (nikde snad není rovina). Ujeli jsme 69 km.

V pondělí 5. srpna J. Novotný naplánoval trasu (odjezd v 9 hod.) na Puklice (soukromý zámek), Příseka (muzeum modelů autíček, někteří prohlídku absolvovali, ostatní čekali v kavárně), dojeli jsme do Brtnice, kde je zámek v rekonstrukci, klášter (někteří vystoupali na věž), v místní restauraci u hřiště jsme poobědvali. Dál jsme jeli na přírodní koupadlo u Jestřebí (voda ale byla zelená) a po cyklotrase 5215 jsme sjeli na hlavní silnici a po ní opět do Jihlavy. Zase v kopcích jsme najeli 44 km.

V úterý 6. srpna byl naplánovaný odpočinkový den s cílem dopoledne jihlavské podzemí a odpoledne ZOO. Prohlídku podzemí (opravdu zajímavé) jsme objednali již v pondělí. Po obědě v restauracích na náměstí jsme odešli do blízkého ZOO, rozsáhlé ZOO jsme ani za odpoledne nestačili projít.

Ve středu 7. srpna naplánoval J. Novotný trasu na Rantířov, Vyskytná nad Jihlavou, kde jsme si náhodou všimli čokoládovny, majitel přijel a absolvovali jsme zajímavou prohlídku s komentářem (1,5 hod.), některé výrobky jsme si i koupili. Na oběd jsme dorazili do Větrného Jeníkova, dále jsme se zastavili i u zámku v rekonstrukci, který byl volně přístupný. Při sjezdu z Větrného Jeníkova do Smrčné upadl náš spolujezdec, byl odvezen záchrannou službou na oddělení JIP v jihlavské nemocnici, každý den jsme ho navštěvovali. Při dalším sjezdu těsně před Jihlavou tak trochu spadl O. Novák (narazil do H. Smutné) zdravotně ale bez následků. Jinak jsme dojeli do Jihlavy v pořádku. Večer J. Novotný centroval H. Smutné zadní kolo. Ujeli jsme v kopcích 34 km.

Ve čtvrtek 8. srpna trativod J. Novotný naplánoval trasu nad Jihlavu do Polné. Ráno odjeli domů na kolech J. Hnát a M. Lehký. V 9 hod. jsme vyrazili po nezbytné ranní přípravě na Měšín, Ždírec (kopce již nebyly tak urputné), Polná, kde jsme udělali delší přestávku (prohlédli jsme si krásný rekonstruovaný kostel, zámek, v zámecké restauraci jsme nakonec poobědvali). Zpátky jsme jeli přes Věžničku, lesní cyklotrasou do Kozlova a zastavili jsme se na náměstí Luka nad Jihlavou na občerstvení. Pak konečně skoro po rovině jsme jeli cca 10 km po cyklotrase podle řeky Jihlavy až do Jihlavy. Ujeli jsme cca 54 km.

V pátek 9. srpna jsme měli již dost kopců, naplánovali jsme si opět prohlídku náměstí a okolí (hradby, Horácký stadion, Himalájská restaurace, dámská část prodejny apod.). Pouze J. Švarcová, E. Strašková, S. Zindulka, J. Poděbradský jeli rovinatou trasu odpoledne podle řeky Jihlavy tam i zpět, ujeli 39 km. Za naším členem do nemocnice dorazili na návštěvu rodinní příslušníci, kteří se zastavili v Domově mládeže pro jeho věci.

V sobotu 10. srpna po naložení kol a bagáže do aut jsme v 10 hodin vyrazili do Městce (O. Novák autem kolegy v nemocnici). Ráno před naším odjezdem vyrazili do Městce na kolech J. Novotný a S. Zindulka, v pořádku před 16 hodinou již za deště dojeli.

Všem patří poděkování za účast a disciplínu na tratích a při sjezdech, dobrý pocit z akce kazí zranění našeho kolegy, poděkování patří také za dopravu bagáže a kol J. Poděbradskému, V. Černému, J. Švarcové. Velké poděkování patří našemu trativodovi J. Novotnému, který plánoval trasy, ale hlavně celou cestu podle mobilu v pouzdře na kole nás ostatní vedl.Vyšlo nám počasí, v sobotu 10. srpna se už počasí kazilo (přeháňky).

Zúčastnili se: E. Strašková, J. Švarcová, H. Smutná, M. Machová, J. Poděbradský, H. Poděbradská,  J. Kolářová, S. Zindulka, M. Lehký, J. Novotný, J. Hnát, O. Novák, V. Černý, M. Jilemnická.